Türk Kızılay Derneği - ÇÖP BİDONU

Spor, doğa, sağlık, teknoloji ve güncel içerikler

Sağ Baştan Say

Home Top Ad

Post Top Ad

23 Ocak 2018 Salı

Türk Kızılay Derneği

Türk kızılayı amblemi
Hilali Ahber Nedir?

Topluluk halinde yaşayan insanlar arasında fakir zengin ayırımı yapmadan yardıma muhtaç kişilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere 1868 yılında kurulan kurumdur. Bu kurum din ve ırk ayrımı yapmadan birçok topluluğa yardımda bulunmuştur. Özellikle harp zamanlarında etkin bir faaliyet gösteren Hilal-i Ahbar Cemiyeti günümüzdeki Türk Kızılay Derneği’nin temelini oluşturmuştur.

Türk Kızılay Derneği

Oluşabilecek herhangi bir kaza ya da olumsuz duruma yönelik önleyici bir yaklaşımla müdahale eden insani yardım kuruluşudur. Yardım ağı sadece Türkiye ile sınırlı kalmayıp, başta müttefik ülkeler ve bunun yanında yardım ihtiyaç duyulan hemen hemen her bölgede faaliyet gösterir. Kızılay derneğinin faaliyet gösterdiği alanlar fazlasıyla mevcuttur. Ülke genelinde oluşabilecek kan ihtiyacını temin etmek üzere Ulusal Kan Temini Projesini faaliyete geçirmiştir. Kan temini gönüllü kişilerce sağlanıp modern laboratuvarlarda saklanır. 


Bu faaliyetini ilik nakli ve kök hücre tedavisinde de uygulayarak Sağlık Bakanlığı ile ortak faaliyet yürütür. Ülke sınırları içerisinde meydana gelen afet ve doğa olayları neticesinde, kazazedelere yönelik yiyecek ve barınma ihtiyaçlarını karşılar. Göç hizmetleri kurumlarıyla irtibatlı olarak göçe maruz kalan kişilere mal ve hizmet yardımlarında bulunur. Gerekli görüldüğü durumlarda nakit yardımlarda da bulunur. Tüm bu hizmetleri göçmenlere verilen kızılay kart vasıtasıyla yapar.

Türk Kızılayı sosyal hizmetler kapsamında zekat, gıda yardımı, vekaletle kurban kesimi hizmetlerini de yürütür. Bu hizmetleri ülke sınırları içerisinde yer alan aş evleri, huzur evleri, öğrenci yurtları ve  giyim merkezleri aracılığıyla yerine getirir. Ayrıca Konya ve Kayseri’de bulunan hastane ve diğer bölgelerdeki tıp merkezleri sayesinde, halka makul ücretler ile sağlık hizmeti de vermektedir. İlk yardım merkezleri aracılığıyla toplumun ilk yardım konusunda bilinçlendirmesine katkı sağlar. Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk’ün bağışladığı Kızılay Maden Suyu gelirleri ile yardım faaliyetlerine katkıda bulunulmasını sağlar.

Kızılay derneği eğitim ve gençlik hizmetleri aracılığıyla ilkokul öğrencilerine yönelik, Kızılay ile Güvenli Yaşamı Öğreniyorum projesini yürütür. Ayrıca gençlik kolları ve üniversite kulüpleri vasıtasıyla, toplumda yardımlaşmaya yönelik faaliyetlerde bulunur. Çok kapsamlı yardım hizmetlerine sahip olan kızılaya nasıl yardım edebileceğinizi öğrenmek için, kızılaya nasıl yardım edebiliriz başlıklı yazımızı okuyun.

Post Bottom Ad

Pages